Höstlöv.. längtan och foton på kvällen

Söndag..


Idag var jag ledig från jobb och åkte ut till ön.

Först hem till mamma och R och kikade på de nya fönster de bytt ut i hela huset. Väldans bra blev det.. stora och många fönster som kmmer bli en trevlig ljuskälla in i värmen.  : )

Efter att jag varit där en kortis åkte jag vidare till lillsyrran och J och deras busfrön M och V. Där blev det pepparkaksbak så de har att ta med till deras dagis imorgon. Efter det gick vi ut i skogen intill och byggde en kojja med grenar och granris. Vi hittade även en himla massa gulbrun trumpetsvamp vi tog med hem för att ha i maten de lagar framöver.





Lillsyrran.. hennes J och mamma hjälptes åt med att sätta upp en finfin fondtapet i deras vardagsrum.. medan stora E som kom dit och hälsa på och jag underhöll småpojkarna så de inte trampa runt för nära tapetvåder och klisterburkar.





Imorgon är det jobb igen.. 10-19. Efter det blir det bara hem och packa ihop det jag behöver ha med på morgonen efter. Jag och M ska ju se Labero uppe i U-sala på tisdagkväll och sen jobba igen på onsdag.. så då behöver det packas ner både finkläder för magikvällen.. och sen jobbkläder för dagen därpå.  : )





Sitter just nu och tittar på talangtävlingen på 3:an medan jag fixat med fotografierna jag lagt ut idag. Fotona ovan med löv är tagna uppe hos M.. tagna i torsdags då jag var ledig och var där uppe då. 





Fotografierna som är mer mörka är tagna ikväll på vägen hem från ön. Jag bara trycker av och hoppas att något fastnar i objektivet. Jag kan ju inte zooma eller se vad jag siktar på då jag sitter bakom ratten och kör. Kanske dumt att göra så.. men jäkligt kul också.  : )





Nu längtar jag bara till tisdag då jag får träffa M igen efter att han varit uppe i norrland på älgjakt hela helgen.. och så för att se Joe Laberos show på kvällen. Sen så ser jag fram mot fredag efter att jag slutat jobbet för veckan. En ledig helg med två dagar där jag kan göra precis vad jag vill.  : )





Nu ska jag göra mig en kopp av någonting gott att dricka.. antingen nyponsoppa eller kaffe. Vet inte vad magen skulle bli mest glad av att få i sig. Förvisso gör ju koffeinet en pigg och kvällen börjar ju närma sig läggdags.. men å andra sidan är det fasligt mycket socker i nyponsoppan.. så det blir nog hugget som stucket vad som är värst av dessa två.  : )

Hoppas ni haft en trevlig helg med det ni hittat på och får en ännu bättre start på nästa vecka. Var rädda om er.. och om varandra så klart.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer
Postat av: Sara

Fin päronbild! Den tyckte jag om extra mycket. :D

2011-11-10 @ 16:27:15
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Tack snälla söta Sara. : )

Hur har du det där uppe i norr..?

Far jag uppåt så kommer jag förbi er.. fast det lär väl ta ett tag innan jag får tillfälle till det tycärr. Men ska du neråt så ropa till så kan vi väl ses över en fika eller så.

Krama Ada från mig.. och hälsa mor och far. : )



// Kram Christine

2011-11-10 @ 21:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0