Helg med stormiddag och barnkalas

Söndag..


Ja nu är det snart hög tid att lägga sig och sova för sista gången denna vecka. Denna helg har gått alldeles för fort förbi.. hade gärna haft en eller två dagar till att andas frisk luft och bara vara.  : )

Lördag passade vi föräldrarnas ena hund. Jag tog med honom ut i skogen för att se om vi kunde hitta mer svamp att torka och sedan ha till maten som kommer lagas framöver. På kvällen var vi hembjudna till goda vänner till M. Där var en himla massa folk.. både stora och små. God mat på faten.. gott i glasen.. och trevligt umgänge. Jag gjorde som M önskade.. umgicks med de vuxna.. men hann också busa med de små. Så det blev en bra blandning av båda världar.  : )



Nu finns fyra nya lamm på Gården.


På söndan rensade vi ut lillstugan så vi kunde få plats med dynorna till trädgårdsmöblerna. Åkte sen upp och fikade hos föräldrarna innan vi skulle fixa till oss för 6-årsakalaset vi var bjudna på. Lagom många barn var där idag. Vi serverades god tårta och smarriga kakor.. kaffe i koppen och en pizza till middag upp på det. Nu sitter vi hemma i soffan.. mätta och belåtna är orden jag söker.  : )

Hoppas ni själva haft en bra helg med det ni hittat på. Jag hoppas få bra trafik imornbitti när jag ska ner till storstan igen. Jag öppnar butiken så får därför en rätt tidig kväll hemma.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0