ny fototävling och helg med umgänge väntar

Fredag..


Dagarna tickar på. In kommer nya minnen att lagra eller radera.. beroende på dess effekt för välbefinnandet man försöker hålla en bra bit ovan medelsträcket.  : )

Jag har haft sällskap av snark-Arne tre nätter i rad. Brukar proppa igen hörselgluggarna för att förebygga sömnlöshet. Men de nattliga lätena tillsammans med min rätt så smala säng.. och att sedan snark-Arne vänder och vrider på sig som en säl fångad i nät.. så har jag nu förvarnat mitt Gos om att jag förmodligen kommer att åldras i förtid på grund av detta.

Jag menar som att få grått hår i förtid.. mörka ringar och påsar under ögonen.. grå och glåmig hud.. bli grinig som gamla kärringa ibland kan bli. -Näää.. det kommer du inte alls bli.. och jag snarkar väl inte så mycket..? fick jag som svar. Det positiva i detta är i alla fall att M tycks se gott på min föråldring som förr eller senare kommer att komma.  : )

Jobbar idag till 17.. sen blir det ca 1,5 timmes körning upp till M och allt annat majsigt som finns där uppe. På lördag ska vi passa föräldrarnas ena hund.. sen är vi bjudna på middag hos goda vänner till M. Det lär bli en jäkla massa folk som kommer dit.. tror det var 14 vuxna och 11 barn bjudna och alla har tackat JA denna gång. : )

Barnen oroar mig inte.. men mingel med andra vuxna är det värsta jag vet. Vad ska man prata om.. jag hatar ju kallprat om vad man jobbar med.. bor.. om man har barn eller inte.. var man brukar resa.. om man renoverar kök.. badrum.. bygger ut.. bygger nytt.. ja ni fattar. Jag är nog socialt inkompetent när det kommer till detta. Men.. å andra sidan brukar jag vinna enorma poäng hos barnen.. så då blir föräldrarna glada när de ser att deras barn har det trevligt och glatt tillsammans med mig.  : )

Nu har jag fått stränga order av M om att låta bli barnen och umgås med de vuxna för en gång skull. Ååååhhhhhh.. men vadå.. varför måste jag det.. räcker det inte med att jag sitter fint till bords.. nickar instämmande på det de andra pratar om.. ler.. är artig.. kommer på något skojigt om någon skulle ge mig chansen. Men kan jag inte få sitta vid Barnbordet i alla fall.  : )

Nää.. nu börjar de andra på jobbet rulla in så måste avsluta skriva för nu.

Jag måste komma ihåg att skicka iväg några fotografier i den internationella fototävling METRO har just nu. Sista dag för att skicka in bidrag är just söndag så nu brinner det i knutarna.  : )

På söndan ska vi också hem till samma värdar som vi ska till imorgon lördag för att fira deras lille son A som fyller 6 år denna gång.. tror jag att det var. Så det blir en jäkla massa umgänge denna helg. M har nog längtat han men jag trivs bäst uppe i stugan.. i sällskap med M så klart.. eller ute på tomten.. i skogen.. hos Ms föräldrar och med deras vänner och gårdsdjur.. där mår jag som bäst.  : )

// Kram och puss så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0