Svamptur i skogen och snyltande sätt

Torsdag..


Idag är jag ledig och ska om ett litet tag köra ut till ön och hälsa på mamsen och sedan hämta buskillarna från deras dagis. Få se hur mycket hyss dom hittar på denna gång.  : )

M är i skrivandets stund på väg ut till Värmdö för att ha konferens/återträff med andra kollegor som också gjort utlandstjänst. Jag trodde det var möten.. planering och annat "viktigt" dom skulle gå igenom under dessa två dagar på ön. MEN.. det är tydligen bara ett snyltande på skattepengarna för det som står på agendan är saker som mingel.. mat.. prat.. fika.. och mera mat och dryck för glupska människor som lever för mottot "gratis är gott". ; )

Med tanke på deras sparkrav på miljoner och miljoner av slantar så anser jag detta vansinnigt. Ja.. som ni förstår har jag så klart tipsat M vad de kan spara in på.. sova-borta-äta-borta-dricka-varmt-och-kallt-borta-hänga-på-platser-vi-vanligt-arbetande-folk-knappt-kan-unna-oss-och-att-vi-dessutom-får-betala-notan-för-deras-nöjen-och-upptåg.

Nää.. S.K.Ä.R.P.N.I.N.G säger jag bara till de som sköter företagskassan hos dom.. till och med jag som är totalt värdelös på matematik kan ju skilja på Debit och Kredit.  : )



Tog en tur i skogen och hittade härligt rödfärgade löv.



Gula svampar växte upp ur en övergiven myrstack.



Utsikt ner mot sjön intill.



Det är något speciellt med hösten ändå.. om inte annat för de vackert färgade löven som nu pryder trädens topp.



Fin.. men dödligt farlig.. aja baja.. gäller att hålla fingrarna borta.



Ett av tornen M kan ses sitta och spana från.



Nerifrån och upp.. synvinkel ur en myras perspektiv på livet.



Det blev en halvfull hink med gul trumpetsvamp denna höst.. mums.


Nu ska jag börja fixa här hemma.. diska av morgonens disk.. dammsuga av golven.. plocka iordning på nytvättade kläder.. sen om då ett tag börja rulla ut mot skärgården och en dag med familjen.

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt.. numero 40. Bara 12 veckor kvar till jul.. jippiiii.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0