Innehar nu licens för körkortskontroller

Onsdag..


Så go vänner.. Jag klarade av proven.. i teori och praktik.. för att nu inneha en alldeles egen Licens för att få utföra synundersökning på de som behöver ett körkortstillstånd.  : )

Kursen höll till i Finlandshusets Konferens på Snickarbacken inne i stan. Mycket trevliga lokaler.. gott kaffe.. lunch.. fikabröd.. fullproppade karamellskålar.. men mest utmärkande var kursledarna som höll en väldigt hög standard. En stor eloge till J-E som med sitt sätt att undervisa fick samtliga av deltagarna att bli godkända.  : )





Nu när allt äntligen är avklarat.. kommer tröttheten i huvudet som en ovälkommen gäst. Man har ju varit uppe i varv sen kursens start igår.. och sen hem igår kväll för att repetera.. repetera.. repetera.. och sen idag fortsätta med det som var kvar. Spännt invänta klockan 14:00 idag när det var dags för oss att visa vad vi tagit in.. och vad vi kanske glömt bort.

Då jag fick ha en av kursledarna som min "försökskanin" när vi skulle öva på att göra själva synundersökningen.. behövde jag sen inte göra om det igen vid provtillfället. Jag hade redan fått godkänt av läraren vid testtillfället men han höll tyst om det. Jag blev glad och lite paff när han berättade detta då de andra fick göra undersökningsbiten två gånger. Men.. gör man det proffsigt från start så behöver man ju inte överbevisa vad man faktiskt kan.  : )

Nu ska jag lägga mig ner på soffan och bara vara. Imorgon jobbar jag 10-19 och kör sen upp till M för att ha ledigt fredag till måndag morgon. Ska bli så himla skönt att ha tre hela dagar utan jobbplikt.. som en minisemester.  : )

Hoppas att ni haft en trevlig vecka så här långt. Var rädda om er.. kör försiktigt.. tvätta händerna innan ni håller i saker ni ska äta.. och håll igen på saltet i maten.  : )

// Kram så länge.. Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0