På kurs för licens att utföra Körkortskontroller

Tisdag..


Ikväll blir det en kort blogg.. för måste strax i säng för imorgon ska jag tenta av inför Licensen att få göra Körkortskontroller framöver.  : )

Idag var då första dagen av två där jag ska lära mig tillräckligt mycket om ögat med mera för att sedan få utföra Körkortskontroller på de kunder som ska göra syntest inför uppkörning och att få tillbaka körkortet igen för de som mist det av någon anledning.

Imorn blir det praktiska övningar och framåt klockan 14 blir det sedan prov på teorin vi lärt oss idag och också ett prov på den praktiska biten. Vi kommer först få öva på lärarna men vid provtillfället görs testen på "riktiga" människor.. då blir det som fullständiga och korrekta körkortskontroller.  : )



Saknar djur i min närhet.. menar häst och hund.. det kommer nog snart tillbaka igen.  : )


Idag och nu ikväll har jag pluggat in saker som:

Ögats anatomi.. ögats synceller.. tappar.. stavar.. ögats muskler.. ögonsjukdomar.. katarakt.. glaukom.. makuladegeneration.. näthinneavlossning.. trycket.. tårfilmen.. myopi.. hyperopi.. astigmatism.. synskärpa - visus.. körförbud och problemhantering. Puha.. ni fattar att det är rätt grötigt där inne nu va?  : )

Så för dom som vill och kommer ihåg.. håll gärna en tumme för mig imorgon mellan klockan 14 - 16 då allt kommer sättas på sin spets. Vore himla kul om det går bra för då hoppar jag upp någon pinne på karriärstegen inom optikbranschen.  : )

Sov så gott på er alla.. så meddelar jag hur det gick imorn kväll.

// Kramar Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0