Puss i påsk

Fredag..


Ja så var det ännu en påsk som står för dörren. Denna gång har jag arbetsplikt heeeela helgen vilket känns så där roligt. Men.. jag får trösta mig med att det istället blir fyra dagar av 100 % OB-tillägg i plånboken.. och sånt får man aldrig för mycket av.  : )




21:08
Fick fnatt här på kvällen.. blåste ur 8 st ägg.. sen vet jag inte riktigt vad som hände. Detta är resultatet i.a.f. : )


Igår var jag ledig och befann mig uppe på Gården. Jag åkte in till stan en stund medan M jobbade sina timmar han behövde.. innan jag vände hemåt och gick in till hans föräldrar med tårta.. påskblomma.. och godis åt vildfåglarna som hälsar på hos dom.

Efter det var det snabba ryck hem till M.. dammsög av alla golv.. plockade rent.. klädde björkriset med fjädrar och små fjuniga kycklingar på vingliga ben.. satte krukan med påskliljor på bordet.. dukade fint med servett och allt.. innan det var dags att börja med middagen. Sällskap för kvällen blev A-C och G.. Ms föräldrar.  : )





Middagen bestod av ungsbakad rödskalig klyftpotatis.. hjortfärsdjärpar.. trattkantarellsås.. grönt i en skål.. öl.. cider och påskmust förstås. Vi skrapade på varsin Trisslott jag köpt åt oss.. jag fick 2 tiolotter på köpet. Enda vinsten av dessa totalt 6 vinstchanser blev Ms lilla vinst på 10 kr. Fjuttigt.. och jag undrar varje gång.. finns det verkligen lotter med vinst på..? Menar med högre vinst än 25 kr.. mer åt 1000 eller 10 000 eller ännu högre än så. Nä.. jag tror inte det längre utan detta är bara lurendrejeri på hög nivå. Ska nog spara pengarna i madrassen istället.. för då blir de i alla fall inte mindre än vad jag har när jag lägger dit dom.  : )

Nu är strax min lilla rast slut för idag. Ska upp och jobba sista timmarna fram till 18 då jag stänger butiken. Hoppas ni alla får en fin helg med det ni hittar på. Och ta det varligt med godis och must.. sillen och nubben däremot kan ni gärna få frossa i.  : )

// Påskkramar.. Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0