Snöblandat regn faller just nu ner

Fredag..


Det snöar just nu utanför fönstret.. säkert lite regn i det med.. totalt trist och tråkigt.. och jag skulle helst stanna under min varma filt på soffan hela dagen.



Gårdsbild..


Var igår ledig.. hade en lång och lugn förmiddag här hemma innan jag körde ut till ön för att träffa mams och sen hämta tvillingarna från dagis. På vägen ut svängde jag in till OKQ8 för attt tvätta bort all smuts på bilen. Jag tvätta och skrubba som bara den.. trodde att nu var väl ända allt vinterkladd borta. Men Nope.. när den var torr och jag parkerade hos mamma såg den nästan lika skitig ut ändå. : (

Ska därför lämna in den hos en firma i Uppsala som tvättar den både ut- och invändigt för 350 kr.. tror jag att det var. M lämnade in sin bild där och den blev som ny efter att fått sig en omgång av tvättkillarna. Bort ska skiten.. sen får det väl kosta några hundringar då.  : )



Saknar min Flurr.. lite mer somliga dagar.. som idag t. ex.


En tanke som slog mig nu på morgonen: Jag gillar inte att det som kommer ur min mun.. ibland eller rätt ofta faktiskt uppfattas som något helt annat än det jag egentligen menade. Jag ändrar på formuleringen.. försöker göra det tydligare och för att det ska bli mer likt det min hjärna vill förmedla.. men ändå blir det bara fel. Jag blir gaaalen av missförstånd hit och dit.. upp och ner. Sen avskyr jag också att jag själv misstolkar saker och ting i tid och otid.. det tar verkligen på krafterna sånt här.  : )

Nää.. nu ska strax in till jobbet så därför måste jag nu sätta fart så jag inte kommer för sent til mina väntande kollegor. Hoppas ni får en trevlig avslutning på denna arbetsvecka och får en fin helg med det ni hittar på. 

// Kram så länge.. Christine

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0