Kurre och skön tur till Kungsbeget

Torsdag..


Hej alla.. nu var det ett tag sen sist igen.

Jag har jobbat på som vanligt.. befinner mig uppe på Gården så fort jag är ledig.. inväntar vårren och gör det bästa av vintern fram tills dess.  : )



På vinden bor två till tre ekorrar.. detta är en av dom.



Vansinnigt söta med sina små toffsar på öronen.



- Vadå.. gör jag fel i att äta upp småfåglarnas mat du ständigt fyller på..?



Nere vid åkrarna fann jag dessa ringfrostklädda strån.



Isstjärnorna glimrade vackert i solens sken.



Vet inte varför snö.. rimfrost och frusna grässtrån fascinerar mig som de gör.


I närbild är snöflingorna otroligt detaljerade och vackra att se på.



Sista frostbilden.. för idag.



M och jag på väg upp i korgliften.. Kungsberget - 18 grader.


Smidigt att hyra utrystningen på plats. Men fortsätter vi åka blir det varsitt inköp istället.



M med frost i skägg.. frans och hår.


Utsikten över dalen från en av backarna.



Jag håller balansen i liften och följs åt av M precis bakom min rygg.



Toppstugan var tyvärr stängd.. annars hade jag köpt en stor kopp varm choklad.



Min utrustning gick på ca 300 kronor för en dag. Helt ok och inget att klaga på.


Idag är jag ledig från jobbet. Ska strax göra mig klar för en tur ut till ön och ett besök hos min mor.. och senare hämta busfröna från dagis.

Idag blir det med pulka och inte bil.. så hoppas de har varma kläder och spring i benen tills jag kommer dit.  : )

Jobbar resten av veckan och är ledig först på tisdag i nästa vecka.. ja efter idag menar jag.  : )

Igår såg jag och M In Time på bio.. helt ok fast den gick rätt sent så jag fick myror i benen efter ett tag. Men bra.. det var filmen i alla fall.  : )

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt. Klä er varmt.. glöm inte mössan och vantar.. och kör försiktigt i trafiken.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0