Fotografiska och paradissemester för familjen

Trettondagsafton..


Ja så har vi klivit över tröskeln till ett nytt år.. 2012 för att vara mer exakt. Undra vad dessa 365 dagar kommer inbringa..? Blir det bättre än 2011 så lär det bli med ett leende jag kommer möta det som mötas skall.  : )





Igår onsdag var jag och M till Fotografiska för att se utställningen med Nick Brandts fotografier tagna i Afrika. Heeelt otroliga fotografier. Jag skulle gärna ha allihop uppspikade på väggarna här hemma och uppe hos M. Jag fattar inte hur hög skärpa man kan få på vilda djur.. och hur han kan få dessa att också blicka rakt in i objektivet utan att springa skrämda därifrån. Mycket imponerande och en utsällning jag varmast rekommenderar för foto- och djurintresserade.  : )

Dock får ni skynda.. för man kan bara njuta av bilderna fram till nu på söndag 8/1.. sen plockar de ner allt och drar vidare ut på sin turné.





På nyåret var M och jag hembjudan till goda vänner till honom.. samma värdpar vi var hos året innan. Det var en lagom stor mängd vuxna med tillhörande barn i olika åldrar. Jag höll mig helt torr under västen och rattade bilen hemåt mot stugan när klockan passerat tolvslaget med några timmer.  : )

Annars är det mest jobb som gäller.. som vanligt. Nya ägare på torpet.. men förutom det är det mest sig likt.  : )

Nu ska jag bara ta det väldigt lugnt och skönt här ett tag innan det blir dags att hämta tvätten och sen lägga sig för kvällen. Imorn blir det en "kort" dag till 16 och sedan en förhoppningsvis halkfri färd upp till M som väntar på mig i stugan.  : )

Hoppas ni fick ett trevlig avslut på förra året och även fått en go start på detta. Just det.. nästan hela familjen.. jag menar då lillsyster med familj.. storsyster med familj och styvfar med familj och hans Cs barn med familjer.. en jäkla massa folk på totalt 18 personer.. befinner sig just nu nere i paradiset Thailand.. Koh Phangan för att vara mer exakt. De reste i måndags och kommer hem till kylan igen efter 2 veckor. Hoppas de har det riktigt varmt soligt och trivsamt tillsammans.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0