Smått och gott och längtan efter sommaren

Torsdag..
 
" Jag var stor när jag var liten.. men nu är jag mindre."
 
Jobbar och sliter som sig bör. Igår träffade jag min gamla kollega och goa vän S. Bilen tog mig först snabbt in till Fleminggatan på Kungsholmen där hon numera arbetar och sedan fortsatt färd mot Vasastan där vi tillbringade onsdagskvällen.
 
Det blev en mycket trevlig träff med mat från Rörstrandsgatan.. parkbänkshäng på Birkagatan och en stunds titt på folk som senare följdes åt av en ruskans god cappucino och hemmagjord glass på Glasshuset. När (mat) - och sovklockan börjat pocka på vår uppmärksamhet gick vi sen tillbaka till bilen och styrde kosan mot S hem. Eter att jag sagt hej då till henne åkte jag hem till mig och fann M vilandes på soffan.  : )
 
Broöppning vid Liljeholmsbron kl. 18:30
 
Rörstrandsgatan kl. 19:00.. S och jag i en rätt skön eftermiddagssol bakom oss.
 
Stadshagen kl. 21:15.. märkligt orangegul kvällssol bländade oss under en nästan kolsvart himmel.
 
Ja nu är jag då på jobbet.. arbetar fram till 18.. styr sen bilen upp mot M och tre lediga dagar tillsammans. Väldigt skönt.  : )
 
Hoppas ni haft det bra fram tills nu.
 
// Kram så länge.. Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0