Bakslag på vårens frammarch idag

Måndag..


Idag är den sista av mina tre lediga dagar i följd.
Jag vaknade när alarmet i Ms mobil ringde.. men kunde inte somna om utan klev upp istället.
När jag vinkade hej då till gullegrisen var det rätt vårlikt utanför dörren.
Men när jag efter någon timme senare tittade ut igen, fattade jag ingenting.
Snö.. massor av snö yrde runt bland träd och hus.. var kom det ifrån.. och varför?

Jag gläntar på dörren till framtiden.. vill att det som komma skall ska ske nu.
I skrivandets stund är det - 2 grader utomhus.. och hela + 21 inne.
Ska lägga in några fler vedträn innan det är dags att gå upp till ladgården och kela med de nyfödda små.
Igår fick jag pussar av både lamm och kalv.. är jag snäll kanske jag får några av M när han kommit hem. : )

Hoppas ni haft en trevlig helg med det ni hittat på.
Klä er varmt och låt vinterdäcken sitta på ett tag till.. även om våren kämpar och pockar på vår uppmärksamhet.  : )


// Många kramar.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0