Första cykelturen på nya hojjen avklarad

Måndag..


Igår blev jag med cykel.. en tantmodell med korg fram och kjolskydd bak.. precis som det ska va.  : )





Så snart vi var hemma på gården igen så hoppade jag upp på min nya Monark-hoj. 7 växlar lyxade jag till det med denna gång.. och korgen och kjolskyddet följde med i priset. Cykelstöd satt redan på och lampa med reflexer likaså. Inget fattas mig nu.. eller det skulle då vara en hög orangefärgad vimpel där bak och så massor av färgglada pärlor i naven.  : ) 





Så snart värmen kommer ska det bli turer var och varannan dag. Jag fick en inbjudan direkt från Ms mor.. till en tur en bra bit bort på snirkliga vägar. Vi lär packa våra korgar med kaffetermos.. kakor och en filt att vila benen på. : )





M har nu plockat fram sitt sommarfordon han med.. sin älskade röda fara.. sin Bettan.. sin Corvette. Det vankas ny motor och annat till den lagom tills sommaren sätter fart så det blir nog många timmar i garaget för honom framöver.   : )

Nu har jag ätit för kvällen.. ska kika klart på dagens avsnitt av CSI innan det blir dags att lägga sig och sova. Hoppas ni haft en trevlig helg med det ni hittar på. Nu ser jag fram mot nästa helg då jag är ledig och helt fri från arbetsplikt. Då blir det mer cykel men sen en hel del annat skoj så klart.  : )

// kram så länge.. Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0