Romme.. helt betagen av Romme

Söndag..


Denna helg var jag fri från arbetsplikt. Jag for upp till M på gården så snart jag vinkat trevlig helg till kollegorna som var kvar.  : )

M och jag satte klockan på 06:00 på lördag morgon. Planen för dagen var en tripp upp till Romme  http://www.rommealpin.se/ och deras skidanläggning de har där. Solen strålade på den klarblå himlen som fanns ovan våra huvuden. Knappt någon vind och trevliga vägar att köra på. Ja.. allt blev bara så himla bra så jag längtar tills vi kan åka upp dit igen.  : )



På väg upp i första 6-stolsliften.



M får posera framför dalen som finns långt där nere bakom hans rygg.



Ahlgrens bilar såldes vid korv- och hamburgergrillen uti i backen.



Otroligt trevliga backar.. 23 öppna.. så många att välja bland.



M på solterassen vid toppstugan upp på fjället.



Övar balansen i uppförsbackarna i en av ankarliftarna upp mot toppen.



Riktigt sköna pjäxor.. inte alls ont av dom eller klumpiga att gå i.



Dessa blev överflödiga idag.. de Polariserande solbrillorna räckte gott.



Jag och M pusta ut för en stund i solen.



Många av backarna gick rakt under stolliftarna.



Sportlov.. sol.. blå himmel.. 7 grader varmt.. perfekt för köbildning vid liftarna.



Rätt fränt att ha dom svischande ovan huvudet.. men tänk om något skulle falla ner.



En av de istäckta sjöarna på väg hem.. vi såg folk som pimpla på 6 av dom.


M är nu tillbaka på kursen och utbildningen han ska delta i. Både som elev och sedan som kursledare/föreläsare för andra. Hoppas de här två veckorna går snabbt förbi. Att jobbet flyter på bra för min del.. och att Ms föreläsningar går som smort.  : )

Jag stack ut till ön och hälsade på öborna på vägen hem från M. Solen sken härligt även idag och jag hann med samtliga hushåll innan det var dags att tänka på refrängen. Bra ladda upp inför nästa veckas 6-dagars arbetspass. Min lediga dag kommer jag åka ut till ön igen.. för då ska jag och syskonbarnen pyssla ihop både det ena och andra. Båda mina systrar fyller nämligen år i dagarna som nu kommer.  : )

Nu är det dags att stänga ner här. Slappa och stänga av hjärnkontoret för idag. Om en stund är det väl också dags att krypa ner under täcket och drömma drömmar om hur jag önskar livet framöver kommer att bli. Hoppas hoppas hoppas.  : ) 

Sov gott på er och hoppas ni får en fin start på nästa vecka.

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0