Kollapsad frys

Måndag..


 
Åååååhhh vad roligt : ) Kom hem här på kvällen.. har varit borta sen i fredags morse.. kände en lite "instängd märkligt lukt" men tänkte att det nog bara berodde på att jag inte vädrat ordentligt under de senaste varma dagarna.
Jäklars nu hade jag glömt köpa frukostbröd till imorgon.. ja men jag får väl kika i frysen då.. alltid finns det väl något där.
Jajamänsan visst gjorde det de.
Mina näsborrar registrerade resterna av ofrivilligt tinad vildsvinsfilé.. läbbiga geggiga ärtor.. glass som separerats mellan vätskan och grädden.. sladdrig falukorv.. grötig pyttipanna.. mosiga hallon och jordgubbar.. iskuber i påse som nu flöt omkring bland allt annat äckligt.
Det såg ut som om någon slängt in en bomb och några smådjur där i.. Fire in the hole..!!
Fy tusan vad det stank.. och fy tusan vad allt rann över och ner på golv och bänk när jag försökte bli av med allt i slasken.
Det blev totalt 5 ICA-påsar med frysmat rakt ner i soppnedkastet.. och likt bloddroppar gjorde de smälta hallonen och jordgubbarna mordlika avtryck på marken på min väg mellan hem och sophuset.
Och jag som bara skulle hem och laga middag och sen bara vara på soffan för en stund. : )





Ja så var det då måndag igen. Jag har haft en super duper majsig helg uppe hos M och med det vi hitta på. Fler såna lediga dagar önskas snart och fler av.  : )

M är på FN-träff med andra som jobbat utomlands. Jag jobbar på fram till onsdagkväll då jag far upp igen till mitt hjärta och har en förhoppningsvis skön ledig torsdag innan det blir dags att jobba igen.. fredag - söndag.

Just nu längtar jag mest efter semestern vecka 26 och senare 32 - 34. Jag slipper jobba mina ensamma lördagar vilket innebär att jag efter denna helg som kommer närmast att sedan vara ledig sju helger på raken.. makalöst och helt galet underbart. : )

Hoppas att ni haft en fin helg med det ni hittat på. Just det.. M har.. med lite lite hjälp av mig.. börjat gjuta plattan bakom huset som senare ska bli en grill med köksbänk till. Jag själv ska gjuta en bordsskiva i betong ca 60 cm i diametern och ca 15 cm hög.. och med antingen slipers under eller annat brun-svartmålat trä. Stolar blir det två av.. i caféstil med svartmålad metall så klart. Detta ska bli en liten sittdel bredvid grillen där jag kan sitta och dona med grönsaker och annat.. medan M sköter om grillen.   : )

Nu ska jag titta till kyl och frys.. se att de vaknat till liv. Annars måste jag ringa Jouren så de får komma hit och laga det som lagas ska.

Hoppas ni får en kanonfortsättning på veckan.

// kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0